Öppet vatten i NC!

Min första tävling som en WU-Bulldog igår! Några av oss simmare åkte iväg till en sjö för att köra öppet vatten, 3 km. Det var hur kul som helst, men riktigt brutalt. Där var ett gäng simmare som verkligen var aggressiva och slog sig genom hela loppet. Men jag körde bra ändå. Hängde på en av lagets bästa distansare hela vägen. Mitt mål var att slå henne, eftersom jag hade utmanat henne för att få min mössa, men när det var 50 meter kvar till mål dök en av de aggressiva tjejerna upp och trängde in mig mellan sig och Julie, och armbågade mig. Mitt nyckelben gör fortfarande ont efter smällen, och jag tappade en dryg meter som jag inte lyckades ta igen.
När alla var klara hade vi lite mer än en timme sedan skulle vi köra 1 km lagkapp ish. Den gick till som så att man var tre personer i varje lag och man var tvungen att simma allt tillsammans. Alltså var man tvungen att hålla koll på den som låg sist. Jag simmade med Öistein och Evan, så det var mig de fick vänta på. Det gjorde de dock inte, så jag simmade det mesta själv, fram till sista sträckan haha. Vi hade jättekul, men köttigt var det!
På vägen hem stannade vi på Outback och åt. Jag var mätt redan innan huvudrätten kom för vi hade fått så mycket bröd, friterad lök och sallad innan. This is America.
Vi var hemma rätt sent, runt 10 på kvällen och då samlades alla simmarna och hade superkul tillsammans!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...