Gott nytt år!

Jag hade en helt obeskrivligt bra kväll igår. Det blev ett fantastiskt slut på 2012 och början på 2013. Vi började kvällen vid fem hos Ludwig. Det var jag, Alice, Jill, Jills kompis, Ludwigs kompis och Ludwig som träffades och gjorde världens gourmetmiddag. Vi hade verkligen jättetrevligt. Vid nio drog vi till Albin där vi festade fram till tolvslaget. Jag kände ungefär hälften, men det var verkligen härligt folk allihop. Det dansades och sjöngs, och hela tiden var Luddes ren Hugo med. Denna tappade dock sitt ena horn någon gång under kvällen...
När klockan blev tolv gick vi ut och smällde fyrverkerier, firade och önskade varandra gott nytt år med pussar och kramar. Stämningen var på topp! Jag menar, för de flesta av oss påbörjades vårt studentår. Därefter skulle några av oss vidare till en fest, men det visade sig att folket där hade dragit så då blev det krogen för oss och här började det stördaste. Jag och några till gick rätt långsamt och snackade en massa på vägen, så vi kom fram efter resten. Då var klockan tio över ett. De andra stannade uppe vid vägen medan jag gick fram till ingången. Där säger vakten att han inte tänker släppa in mig. Tydligen fick de inte släppa in folk efter ett. Jag sa att jag var själv och att alla mina kompisar var där inne, och klockan var ju bara tio över. Men han vägrade. Jag blev inte glad och ska minsann framföra till Mike's att det är riktigt dåligt att de inte talar om någonstans att man måste vara där innan ett. Efter ett tag lyckades jag dock komma in, och det blev en fortsatt toppenkväll!
Efterfesten varade till sex, sedan sov jag till nio och sedan dess har jag varit vaken. Man har ju mått bättre, men efter en pizza och en dusch är man nästan som en ny människa igen! Hoppas alla andra också hade en dunderbra nyår! :D

Förrätt!

Kungarna lagade huvudrätten, baconinlindad
 kyckling med pesto och mozarella!


Till efterrätt blev det pannkakstårta
med sylt och färska jordgubbar!


Hugo i full gång!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...