Lite trött idag verkar det som..

Ibland blir det lite för mycket. Utan att det egentligen är mer än det brukar vara så känns det som man kvävs av allt man ska göra och av pressen på att göra det bra. För mig blir pressen större ju bättre det går och vid vissa tillfällen blir jag så stressad att jag knappt vet vart jag ska ta vägen. Kvällen innan prov brukar vara sådana tillfällen. Då sitter jag där på golvet, omringad av skolböcker och med en prestationsångest som är enorm. Dessa stunder är jag så glad att jag har mamma och pappa. Jag är jättetacksam för att ni stöttar mig och står ut med mina utbrott. Framförallt pappa har fått ta emot en hel del när jag stortjutande ringer och behöver hjälp att förstå saker och låter ilskan gå ut över honom för att han inte kommer ihåg till exempel kemin från gymnasiet. Hoppas ni vet att det betyder!

Idag klarade jag inte av att plugga, jag kom inte ens så långt att jag ringde och bad om hjälp. Jag såg bara suddigt när jag öppnade min fysikbok, så provet imorgon lär inte bli nån höjdare.


Published with Blogger-droid v2.0.1

1 kommentar:

  1. Du gör alltid ditt bästa!!!! det vet jag och det räcker hur långt som helst. Erika det är inte farligt att misslyckas ibland. Du måste tillåta dig att bara "va". Älskar dig/mamma

    SvaraRadera

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...