HLR

Fördelen med att sluta sent en fredag och ha sitt skåp vid kafeterian är att man får äta rester. Helt okej men socker- och vaniljkrämbulle innan man cyklar till träningen. Sista lektionen idag var biologilab och vi skulle se hur evolutionen påverkar våra pappersfåglar. Man hade en standard som fick tre ungar med olika egenskaper (slumpade fram med tärning) sedan fick den som kunde flyga längst "föröka" sig och bli den nya standarden. Rätt kul att stå i korridoren och kasta pappersfåglar.

På idrottslektionen hade vi HLR så nu kan jag rädda liv. Vi räddade bland annat dockor till "Staying Alive", fast jag är så stark så dockan blev lite knäckt... Men den gick att laga :) Jag kan också göra Heimlich manöver!


Published with Blogger-droid v2.0.1

1 kommentar:

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...