God Jul!

Då var julafton här! Efter massivt matlagande de senaste dagarna har jag nu ordnat mitt livs första, egna julbord. Jag tror dock man måste vara svensk för att uppskatta alla julens delikatesser... Varken Mehdi eller Roman var speciellt förtjusta i varken sill, kål eller rödbetssallad, så mer för mig! Vi hade i alla fall en riktigt mysig middag!
Efter en tur mot Charlotte för att leta efter Baileys bil (som blivit bortbogserad) blev det dags för presentöppning. Se, tomten hade hittat hit också! Fick jättefina grejer av Mehdi, och en perfekt tröja av mormor och morfar! Innan det var dags för gröt, gick vi och hämtade Walker. Vi har fått ansvaret för våra bortresta coachers alla djur, däribland pitbull/boxern Walker. De bor fortfarande hos sig, men vi går dit och tar hand om dem.
Med gröt, lussekatter och pepparkakor (och Mehdis pepparkaksformade chocolate chip cookies) har vi haft en riktigt fin, svensk jul.

Mammas bullar, vörtbröd, ägg, köttbullar, sill, rödbetssallad, Janssons frestelse, brunkål och kakor. Allt utom sillen är hemmagjort! Jag är så ofantligt stolt över oss! 
Från oss alla, till er alla, en riktigt god jul! 
Ingen jul utan hemlagad tomtegröt! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...