Dan före dopparedan

Jag älskar allt som har med julen att göra, och det har jag alltid gjort. Julen är min ljuspunkt i vintermörkret, en tid för glädje och värme. För mig är julen ren glädje, och även om jag fått känna på lite av stressen som julen kan innebära (som alla vuxna alltid påpekar), så är det fortfarande bara lycka.
Men mest av allt är julen en familjehögtid, som ska firas med nära och kära. I år är det första gången i mitt liv som jag inte är hemma. Jag har gjort mitt bästa för att få till en riktig julstämning här, med gran, mat och bakverk, men det är ändå något som saknas. Min familj. Åh vad jag önskar att jag kunde komma hem till hela släkten, eller ännu bättre, att alla kom hit så de kan se hur bra jag försökt ordna det.
Men nu är det inte så. Trots att det är många som saknas här i juletid, så har jag ändå en av mina närmsta här. Mehdi har gjort ett fantastiskt jobb med att hjälpa mig att ordna en svensk jul och jag ser verkligen fram emot att fira årets högtid med honom. God jul allihopa, njut av mat, gran, tomte och framförallt varandras sällskap!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...