Artistiska Erika

Jag är det typen som svarar först och tänker sen. Så när jag blev tillfrågad att jobba på footballsmatchen som ansiktsmålare svarade jag ja på en gång. Sedan tänkte jag efter och kom ihåg att jag inte kan måla, men då var det försent. Som tur var hade jag Olga med mig, som är en riktig konstnär, så hon fick ta alla svåra fall. Nu har jag i alla fall målat katter, skelett, Ninja Turtles, hjärtan och regnbågar,och barnen verkade nöjda. Det enda jag fick säga nej till var att måla ett barn till Darth Vader...
Vid halvtid i matchen hade skolan arrangerat en ceremoni för en tjej med pancreatic (?) cancer som vunnit en kryssning från Make a Wish. Alla sportslagen var där för att fira och ge gåvor. Dessutom blev hon erbjuden 4 års betald collegeutbildning på Wingate. Vilken dag för tjejen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...