Säsongstart

Med ny utrustning är vi redo för vår första tävling! Vi har gett upp Nike och återgått till Speedo (förutom skorna), vilket är till allas glädje. Med dubbla träningspass, gym och maxserier är jag och mina muskler redo för både 1000 och 500 imorgon. Ska bli riktigt kul att tävla på hemmaplan!
Under gympasset imorse hände det för första gången på mina två år här att jag missade boxen när jag körde box jumps... Det resulterade i ett smärtsamt skrapsår längssmalbenet. Enda anledningen till att det hände var att jag mitt i hoppet insåg att denna box var högre än den jag brukar använda, så jag antar att min hjärna då bestämde sig för att det här inte skulle funka...
Efter träningen idag bjöd Brendans föräldrar hela laget på mat. Pasta i kopiösa mängder, köttbullar, sås, bröd, frukt och kakor. Bättre uppladdning kan man ju knappast ha! Störtsköna föräldrar dessutom, dansade och sjöng genom köket under både servering och disk.
Kvällen avslutades med Penguins of Madagascar hos killarna. Ett gott skratt förlänger livet sägs det ju, och det blev många skratt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...