Aw Shuck Farm

Vad kan vara bättre än ett lantligt gårdsbesök en söndagseftermiddag? Jag, Vika och Rita åkte till Aw Shuck Farm och det var helt fantastiskt vad frisk luften var! Det är ett ställe för barn, men vi njöt ändå. Vi krånglade oss genom en corn maze, vilket är en labyrint i ett majsfält. Vi åkte också en runda med traktor och klappade djur. Det var ett väldigt avslappnande och trevligt äventyr. Dessutom lärde jag mig att det finns höns som lägger pastellfärgade ägg...
Nästa äventyr blev bilresan hem. Bilen hackade och hoppade och lät, medan en gul lampa, som enligt instruktionsboken var en "exhaust warning" lampa, lös. Enligt instruktioner från Griffins föräldrar åkte vi till ett serviceställe och lät en kille kolla på bilen. Han sa att vi behövde byta tändstift men att de stängde så vi fick åka till ett annat ställe.
Jag kan lite om bilar på svenska. På engelska är jag ännu mer begränsad. Men efter att ha bett killen förklara problemet kände vi oss smarta och självsäkra när vi knallade in på nästa ställe. "Let's make it sound like we know what we're talking about" var vårt motto, som höll så långt som till att förklara att vi behövde tändstift. Följdfrågorna fick oss att  verka lika korkade som på första stället... Tillsist fick vi våra tändstift, nu återstår det bara att hitta nån som kan byta dem. Eller gör vi som killen på macken sa och kollar på Youtube. Det såg inte så svårt ut!
Förutom detta så har jag och Mehdi varit på Walmart, så nu är äntligen våra kostymer för Halloween förberedda! Det kommer bli kalasbra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...