Alumni Meet

Utan tvekan en av de roligaste tävlingar jag varit med om. Våra kaptener bestämde vad vi skulle simma och Kirk gjorde vissa ändringar (tog mig ur 50 bröstsim och satte mig på 200 fritt till min stora besvikelse). Vi hade runt 10 alumnis, inklusive våra tränare, som kom och simmade och vi alla tog på oss tävlingsdtäkter.
Mitt första lopp var 100 fritt, det följdes av 50 rygg och därefter 200 fritt. Vi var fem simmare som skulle köra 200 och ingen av oss ville riktigt göra det eftersom det var en plojtävling. Sååååå, efter att 100 bröst var avklarat och Kirk annonserat att bröstsimmet var över för idag presenterade han 200fritt och vi alla dök i och simmade bröstsim. Alla hejade och skrattade åt oss och Kirks ansiktsuttryck hade tydligen varit helt priceless. När han sedan skulle presentera killarnas heat sa han "I'd like to say next event is 200 free but I'm not really sure..."
Jag avslutade mitt tävlande med tredjesträckan i 4x25-laget. Förutom näsblod under insimmet (vars läkningsprocess oturligt nog fångades på bild och finns nu över all social media...) var det en toppentävling!
Efteråt bjöds det på funnelcake på skolan som är nån form av deg med topping på, rätt gott!!! Den avnjöts på vår toalettpapprade skolgård. Som alltid under home coming samlas elever och slänger toapapper överallt. De var väldigt kreativa i år och det var superpraktiskt att ha snytpapper hängandes från träden under träningen imorse.
Nu ikväll har vi kollat på The Others, en riktigt bra skräckfilm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...