Schtek

Idag har det varit en bra dag. Imorse blev det träning och sedan gjorde jag bananomelett till frukost, det var inte så värst gott. Hela dagen har solen stekt och på vår vindskyddade balkong har det varit riktigt skönt. Där tillbringade jag ett par timmar jobbandes på brännan samtidigt som jag kämpade på med min svenskabok. Håller på att läsa Okänd Soldat av Väinö Linna. Jag och Matti i klassen ska hålla en hel lektion om den boken och dess författare...

I alla fall, vi gjorde den roligaste lunchen någonsin! Jag vet att jag är lättroad, men det här var faktiskt riktigt kul. Ett nytt sätt att göra pasta och falukorv :)

Ikväll har jag, Fanny och Anna bjudit till Halv åtta hos oss. Det ska bli trevligt!


Published with Blogger-droid v2.0.4

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...