NSG vs geese

Ställningen är 1-1. 
Den här gången vann vi över gässen! NSG äger ön. Som jag tror jag berättat tidigare har det varit krig mellan Gripen och Tessin. Och då menar jag verkligen KRIG. Men det har ebbat ut och numera är det bara fight om en liten ö mitt i ån. Denna ö ska man då alltså ta sig ut till och genom att hänga upp en skyllt visa att man äger den. Ikväll tog NSG på sig detta uppdrag. Jag och Jill simmade ut och fäste lakanet, men en supportande publik på kanten. 
Det låter som ett enkelt uppdrag MEN då ska man ha i åtanke att det är brutalt kallt i vattnet, det är fruktansvärt strömt och ön ockuperades av en aggressiv, fräsande, ruvande gåsmamma... Jag hatar fåglar. Vi lyckades dock ta oss runt henne och klättra upp i träden och fästa vårt fina meddelande, utan att bli attackerade. Tuff kväll haha!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...