Destination Polen

Som ni vet läser jag historia B, en kurs som till 50 procent handlar om förintelsen. Nu har vi kommit till "målet" för hela kursen, vi ska åka till Polen. Idag ägnade vi tre timmar åt att se Schindlers list, och imorgon bitti går flyget. Vi ska bo i Krakow och se ghettot där, sedan ska vi spendera två dagar i Auschwitz. Jag är faktiskt rätt nervös inför resan. Den kommer nog bli väldigt påfrestande mentalt. Det känns skönt att vi är såpass många som åker och att alla är lika insatta i ämnet, det känns tryggar då. Förhoppningsvis kommer jag kunna blogga under resan, annars hörs vi på onsdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...