Överlevare från Auschwitz

Började dagen med ett tungt styrketräningspass. Det följdes av fysikprov (första gången jag klarat av att plugga till ett fysikprov utan att bryta ihop!). Jag tror det gick helt okej. Efter skolan så samlades historiaklassen plus en massa andra i aulan för att lyssna på Benny Grünfelt, överlevare från förintelsen. Vi lyssnade på honom e gång för ett år sedan så jag hade redan hört allt, men det var ändå en annan grej när man kunde se platserna han pratade om framför sig. Benny överlevde Auschwitz tack vare sina konstnärliga egenskaper och hans vilja att kunna leva för att vittna. Han brinner verkligen för att sprida minnena från förintelsen. Han vill att alla ska lyssna på honom, och han vill att vi ska föra det vidare. Det som hände får inte glömmas. Jag tror att så länge inget värre händer, så kommer man minnas detta massmord.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...