Det här var idag

Dagen började med träning. Därefter åt jag och Jill hemmagjort bröd, som vi bakade igår kväll. Supergott med oliver i! Min första lektion var inställd så jag hann ner på stan och köpa byxor innan skolan. Väl i skolan hade jag prov och genomgång inför kommande paddlingshajk med idrotten. Jepp för vi ska paddla. Klockan 09:00, den första maj. Det lär vara en pigg grupp som ger sig ut på havet...
Nu ikväll har jag börjat packa inför paddlingen och jag och Jill var på Ica och handlade mat (Jill missade paddling med sin klass så hon hänger med oss istället). Eftersom ingen av oss kommer bli betygsbedömda bryr vi oss inte om att laga mat ute i fält. Vi förbereder allt hemma haha. När vi kom tillbaka från Ica kom Anna hit och vi preppade våra Beppemössor. Min blev jättefin :D
Beppe är studenternas tradition på valborg här i Nyköping. Det gå ut på att alla som ska ta studenten köper en vit mössa, inspirerat av Beppe Wolger, som man skriver namn på. Dessa kommer man sedan gå runt med hela valborg så kompisar får skriva på dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...