Vad har jag gjort för ont??

Nu är det definitivt bevisat att jag INTE hör hemma i kök. Skulle under middagen idag ta fram något ur kylskåpet och PANG! Hela kylskåpsdörren välter och allt som står i dörren följer med. Jahapp, och nu då??Försök, bara försök, förstå känslan av att stå mitt i en sjö av yoghurt och lingondricka med en kylskåpsdörr i händerna, omringad av flaskor och burkar. Som tur var var Rasmus kvar där nere och kunde hjälpa mig. En av de äldre hockeykillarna hjälpte oss att få tillbaka dörren, men gångjärnet var sönder så öppnar man kommer dörren välta igen... Det var bara att ringa till NyköpingsHem så de kommer och fixar det imorgon... Jaja, nu blev golvet tvättat i alla fall, så det finns en guldkant på den historian också ;)

Annars har väl dagen varit okej. För två månader sedan råkade jag och Filippa anmäla oss till en uppföljning av musselexpeditionen vi var på i ettan. Det lät som en bra idé då, när vi var mitt uppe i allt skolarbete. Men nu när allt är över, vad tusan skulle vi då med för?? Det blev rätt trevligt i alla fall :)
Hela kvällen har jag (förutom tagit sönder kylskåp) sorterat kläder och städat, så nu är här fint! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...