Lab i köket!

I morse till frukosten började Jens snacka om att man kunde få bort det vita ur mjölk genom att tillsätta ättika, något han tydligen gjort när han gick i skolan. Naturare som man är (host) var man ju tvungen att testa. Så jag frågade Helena efter ättika och sedan stod vi och labbade. Precis som det skulle skiktade det sig och proteinerna var separerade från resten. Detta berättade jag för några i skolan vi lunchen.

Min klass hade kemiprov i skolan idag, jag fick lov att skjuta fram det till nästa vecka eftersom jag missat så mycket i skolan. Jag satt och pluggade i stället. När de andra var klara med provet kom de ut i chock. En av frågorna på provet hade varit om vad som händer när man blandar mjölk med ättika... Jag kan ju tala om att jag gjorde några i klassens dag idag med min berättelse vid lunch! :D


Published with Blogger-droid v2.0.4

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...