Par Nobis

"Vet du vad det betyder?" frågade min svensklärare mig. När jag sa att jag inte visste, sa han åt mig att kolla upp det. Därefter fick vi tillbaka våra uppsatser, och i omdömet stod just denna latinska fras. Gissa om jag blev glad!?!? NE:s beskrivning av Par Nobis är " jämngod med oss, dvs. med examinatorn och hans kollegor", blev så himla nöjd :D


Nu ikväll har vi haft årsmöte här på NSG. Man känner sig så extremt cool! Tänk att vi driver en hel förening själva! Det är ändå imponerande. Anna hade tagit sin roll som fikafixare på största allvar och bjöd på både melon, ananas och mango. Helena hade dessutom gjort fattiga riddare, mums! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...