Ingenjör på Scania kanske?


Heldag på Scania idag. Det var både intressant och lärorikt. Vi var sju från klassen och ett gäng från parallellklasser som åkte till Södertälje i morse. Där blev vi tilldelade varsin ingenjör som vi skulle följa hela dagen. Min ingenjör var jättetrevlig och förklarade mycket om allt! Han och Filippas ingenjör arbetade tillsammans så jag och Filippa kunde hänga med varandra också. Vi började med att gå och "shoppa". Vi fick vars ett par skor, som var bekväma men fruktansvärt fula. Dessa fick jag av någon anledning behålla sedan!
Deras jobb verkade väldigt chill. Det mesta de gjorde var att trycka på knappar för att skaka lastbilar och sedan skriva rapport om det. Jag har aldrig trott man var tvungen att testa så mycket som man gör, men varenda del skulle skakas tills den gick sönder eller klarade x antal "år". Luncha i en evighet ingår också i deras arbetsdagar. Det absolut roligaste idag var när jag fick åka lastbil på "skakbanorna". Det var banor med extremt mycket gupp och hål, och herre gud vad man flög runt!
Det var en rolig dag, men ingenjör tror jag inte att jag ska bli ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...