GP!

Dagens tävlingsinsatts började katastrofalt. En 200 frisim extremt långsam och kraftlös utan fokus följt av en 100 fjäril vars splittar var något i en klass för sig. Ut på 33 hem på 39... Första tanken efter vändningen var "Herre jäklar vad långt det är till väggen"...

Eftermiddagen gick väldigt mycket bättre! Jag simmade finalheat 1500. Jag var lite över pers men jag hade ungefär tre armtag färre per längd än vad jag hade förra säsongen, vilket är grymt bra! Så jag är nöjd :) De senaste veckorna har vi jobbat jättemycket med syretransport. Det är bra för grundläggande kondition och är därför viktigt att ha med. När man kör den typen av träning kan man jobba mycket med teknik och detaljer. Men för att få snabbhet och ork behövs fart tre och det har vi inte kört så mycket än den här säsongen. Alltså är jag som mest otoppad nu på hela säsongen, därför är jag extremt nöjd med mitt 1500-lopp :D


Published with Blogger-droid v2.0.4

2 kommentarer:

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...