Vacation

Nu har jag tagit en veckas semester från allt! Inget jobb, inget bloggande, inte (lika mycket) tränande, bara en massa Mehdi!
Vi har haft det helt fantastiskt och det blev en vecka jag aldrig kommer glömma! Först intryck är alltid viktiga, och jag tror det blev riktigt bra på alla håll. Eftersom bilder tydligen säger mer än ord så ska jag försöka sammanfatta veckan i bilder! 

I måndags när han kom åkte vi direkt från stationen till kebaben, något som kom till att bli ett tema under veckan... 
Jag hämtade honom i Malmö och det var så himla coolt att se honom kliva av tåget HÄR i SVERIGE. 
Självklart visade jag var jag jag växt upp! Vi spenderade tisdagen här i omgivningarna, och jag visade både Eslöv, Östra Strö och Skarhult, innan vi åt middag som mamma lagat tillsammans här hemma. 
Just a small town girl ~ just a city boy
Mehdi, som inte gillar djur, blev väldigt fäst vid Pepsi! Tillsammans gick vi allihopa på Pokémonjakt både till fots och på cykel. I onsdags var jag med pappa och sprang, medan Mehdi cyklade med för att leta Pokémons. 
Jag vet inte vem som var nervösast över mötet: mamma och pappa eller Mehdi... Men det gick finfint, och de verkade komma bra överens allihopa! Jag är så stolt över mammas engelska och allas förmåga att bjuda till! Vi hade många trevliga stunder, och det faktum att Mehdi tog med sig belgisk choklad gjorde ju inte saken värre ;) 
Här är onsdagens frukost ute i solen! 
En ny vänskap föds... 
Touring Eslöv. 
I onsdags åkte vi på utflykt till Lund och såg domkyrkan och shoppade lite. Bortsett från lite regn var det mysigt! Det blev även en tur till Nova Lund så han fick sett var jag shoppar haha. Vi spenderade säkert 20 minuter åt att titta på kylskåp.  
Grillplanerna blev inställda på grund av regn, och ersatta med pizzamys. Jag och Mehdi delade på en vulkanpizza och en kebabcalzone medan vi allihopa tittade på Scary Movie 3.

Fortsättning följer imorgon... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...