På resande fot

Det blev två mysiga sista dagar i Sverige och jag lyckades skjuta fram packandet till sista stund. I söndags bjöd jag mamma och pappa på fika på Våfflan i Eslöv, och vi hade en mysig eftermiddag där tillsammans. I måndags var jag ute och sprang och körde några sista-minuten ärenden innan vi hade en smaskig, grillad middag tillsammans.
Därefter kom Elvira förbi så vi hann umgås lite också innan jag tillsist fick ta tag i packandet på allvar.
Packat blev det och iväg kom jag. Jag och mamma tog tåget tillsammans igår morse och sedan bar det av. Första stoppet blev Amsterdam, varpå jag hade mitt långa flyg till Detroit. Och där var det slut på roligheterna. Häromveckan fick jag ett mail om att flyget därifrån skulle avgå en timme senare än planerat. När jag sedan väl kom dit var det ytterligare en och en halv timme sent. Delta hade något signalfel för några dagar senare och de håller fortfarande på att komma ifatt sig själva, vilket resulterade i att varenda flyg var försenat. Men, men,  inte mycket att göra åt saken så jag väntade tålmodigt i ungefär fem timmar tillsammans med ett gäng killar från New York som varit fast här i ett dygn och en tjej som desperat försökte ta sig till Kansas City. När jag tillsist gjorde mig redo att gå till gaten har flyget blivit försenat med ytterligare 4 timmar. Det skulle nu avgå klockan två på morgonen.
Inte en chans. Så jag gick till Deltas help desk och sa att jag kan inte ta ett flyg som anländer 4 på morgonen, så jag ville bokas om till ett senare flyg och bli satt på ett hotellrum. De var väldigt hjälpsamma och bokade om mig och skickade mig till Wyndham Garden. Jag, tillsammans med ett stort gäng resenärer, tog mig till hotellet där jag sedan var i telefon med flygbolaget i säkert en och en halv timme innan jag fick allt klart. Nu har det i alla fall löst sig, och efter en skön natts sömn och en helt okej frukost, sitter jag nu återigen på flygplatsen i Detroit och väntar på avgång. Nu hoppas jag bara att jag kan få tag på mitt bagage när jag kommer fram.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...