BCD

Behind Closed Doors. Det mest användbara och jobbiga under hela vår träning. Det går i princip ut på att vi sätter upp realistiska skådespel av event som kan komma att inträffa, sedan får vi öva på att hantera situationerna.
I första omgången spelade jag en elev som hade problem med sin rumskompis bristande hygien och försökte få RAn att fixa problemet. I nästa omgång fick jag vara RAn och i första scenen fick jag kontrollera en fest som gått helt över styr. I andra scenen fick jag hjälpa en "elev" som var orolig för sin rumskompis. Rumskompisen visade sig vara självmordsbenägen och verkligen på bristningsgränsen. VJ som spelade eleven var skrämmande trovärdig och alla i rummet var helt skakiga efter framförandet. Jag fick massor med beröm av en av våra counselor för mitt sätt att ta hand om honom. Det var lite tufft i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...