The Missing Quarry

Efter tre och en halv timmes körning och en lunch på Waffle House bestämde vi oss för att besöka Bellwood Rock Quarry, ett vattenfyllt stenbrott i Atlanta, där delar av Walking Dead spelades in. Vi trodde vi hade adressen men vi hamnade mitt i definitionen av ghetto. Vi stannade och frågade om vägen, men de vi pratade med hade aldrig hört talas om stället och verkade tro att det var kodord för knark eller nåt. Vi spenderade en timme år att föröka hitta stenbrottet, men det var som att leta efter Atlantis, inte ett spår av det. Det finns massor av artiklar om stället online, men efter mitten av 2015 försvinner alla spår. Så till sist gav vi upp och fortsatte vår färd genom Alabama.
Plötsligt passerade vi en skyllt som pekade ut Auburn University, en av USAs toppskolor i division 1. Självklart var vi tvungna att ta oss en tur genom deras campus.
Sedan var vi åter på väg. Jag, Lauren och Nissan Versa Mr. Jones kämpade vidare mot Kirklands hus i Louisiana. Det blev ett middagsstopp i Mobile, en jättemysig hamnstad (från vad vi kunde se genom mörkret). Vi åt på en restaurang som hette The Royal Scam och jag åt en duck sandwich med bacon och gorgonzola. HUR GOTT SOM HELST.
Vid midnatt anlände vi äntligen, och ska nu sova ut innan färden fortsätter imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...