From horses to cows to bulls to Pitbull

Jag vet knappt hur jag ska beskriva dagens upplevelser. Att vara lantlig och "country" i Sverige innebär att man bor på landet och har djur och kanske åkrar. Att vara country här innebär att man har cowboystövlar, lyssnar på musik som handlar om hästar och traktorer och uppskattar rodeo. Houston Rodeo är en tre veckor lång festival med olika artister och event varje dag. Precis som på marknader hemma hade de karuseller och massor med matstånd, med alla möjliga maträtter. De hade en jättestor byggnad full med djur och försäljning av diverse grejer. Vi klappade lamor, kängurur, grisar, ankor, rådjur och får. Vi så ägg kläckas och kycklingar komma ut. Kor blev trimmade och fixade inför uppvisning. Djurungar föddes, hästar racade och kor mjölkades. Det såldes allt från läder-, skinn- och hornprylar till mandlar och soppa. Hela området var så otroligt maffigt!
Efter att spenderat flera timmar med allt detta var det dags för rodeo och konsert. Om jag ska vara ärlig så var det en otrolig upplevelse, men jag tror inte jag kommer gå igen. Djuren verkade liksom inte njuta riktigt lika mycket av aktiviteterna som publiken... De hade cowboys som fångade ungtjurar med lasso, slängde dem på marken och knöt deras ben. Andra bokstavligt talat brottades med ungtjurar. Sedan hade de självklart de galna ryttarna som försökte hålla sig kvar på både hästar och tjurar medan ett bälte klämde ihop kulorna på djuren. Det tillsammans med alla fyrverkerier under parader och nationalsångssjungande kan inte direkt vara drömyrket för en tjur...
Men från en bull till en annan. Pitbull var fantastisk! Riktigt bra tryck i arenan, och han var väldigt bra mot publiken. Det dansades och sjöngs överallt, så det var rätt festligt!
Sammanfattat har det varit en väldigt spännande dag!

I promise, he is real. 
Sausage on a stick och rökt kalkon låt. 
Med funnelcake till efterrätt. En friterad våffla typ... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...