Smithsonian Museums

Dagen spenderades på museer i DC. Vi tog tunnelbanan in och började med Air and Space museum. Där fanns rätt coola flygplan och rymdskepp, samt en massa information om krig, rymden och livet i luften.
Efter det åt jag KEBAB (!!!) på väg till nästa museum. Det var nästan som hemma och riktigt gott. Nästa stopp blev naturhistoriska museet med en massa djur, dinosaurier, och andra spännande saker. Min favorit var delen med människans utveckling och evolution. Det mest kända på museet var The Hope Dimond.
Det tog längre tid än vi räknat med att gå genom museerna så två fick räcka. Därefter tog vi en tur till vita huset och såg det från andra hållet. Idag satt det en massa folk med skyltar och mikrofoner och framförde en massa politiska budskap. Rätt underhållande!
Helt slut och med ömma fötter, tog vi tunnelbanan tillbaka till hotellet och lagade middag. Resten av kvällen bestod av filmtittande och en snabbtur runt området för att äta falafel. Vi har det rätt bra här måste jag säga!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...