Not according to our plans - again

Vi spenderade morgonen åt att kolla på simningarna från nationals. Det är så smidigt att vi kan se alltihopa härifrån! Efteråt åkte vi och "åt lunch" i mataffären tvärs över gatan. De hade smakprov av allt möjligt så vi var mätta och belåtna när vi var färdigshoppade. Vi fortsatte vårt Spring Break-äventyr i Houstons museumdistrikt där vi besökte ett Förintelsen-museum. Ända sedan jag åkte till Auschwitz för några år sedan berör att som är relaterat till förintelsen mig rejält, så det var en speciell upplevelse även på det här museet.
Vi fortsatte vår färd till ett bryggeri där vi planerat att gå en rundvandring, men de ville inte släppa in Lauren eftersom hon inte är 21 än... Regler, regler... Så vi åkte och hittade en cool graffitivägg innan vi åkte hem och kollade på mer simningar.
Nu ikväll tog Tripps föräldrar med oss ut för att äta. Vi åkte till Tripps favorittrestaurang, Papacitas, ett mexikanskt ställe. Jag tycker normalt sett inte om mexikansk mat, men de hade nån fajitas som faktiskt var riktigt god (jag åt i och för sig bara bröd, kött, och lök, men ändå!). Det var i alla fall väldigt trevligt. Hela familjen är helt fantastisk!

En kul grej jag glömde berätta om häromdagen hände när vi var och shoppade och gick förbi en affär där en kille och en tjej stod utanför och delade ut samples. När vi passerar frågade killen helt otippat om jag är från Norge. När jag sa var jag var ifrån frågade han om jag förstod norska, och började sedan prata norska med mig. Tydligen var mitt skandinaviska utseende uppenbart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...