Tack och hej, leverpastej!

Om man börjar sin dag med att få tillbaka ett prov med ett starkt A, så har man lagt grunden för en bra dag. Som jag nämnt förut, så gillar jag torsdagsschemat. Jag och Vika läser en marketingkurs tillsammans, och som junior så är det i princip samma folk i alla major-relaterade  kurser, och vi har så kul tillsammans! Lärarna är personliga och det är en sån skön stämning i klassrummet.
Efter alla lektioner gick jag på mitt första BIGG-möte. Jag har bestämt mig för att bli ännu mer involverad på skolan, och den senaste tiden har jag fått intresse för miljö och hållbar utveckling (om jag ska vara helt ärlig kan jag nog tacka high school-dramat the OC för detta nyvunna intresse). BIGG står för Bulldogs Into Going Green, och är Wingates sustainability organization. Jag hoppas mitt träningsschema kommer låta mig jobba mer med dem, för de har en hel del bra grejer för sig.
Nytt för idag var även min första Review Session som tutor. Jag, Mehdi och en tjej som heter Andrea höll i en session för Business Statistics-elever som har sitt första prov imorgon. Oj vilken utmaning det var!!! Jag tyckte det gick riktigt bra, men jag har verkligen mycket att lära som tutor. Kul var det i alla fall!
En sista liten höjdpunkt på dagen var när jag äntligen var klar med alla dagens aktiviteter och just bestämt mig för att kolla på film. Då ser jag på Robins snapchat att han har LEVERPASTEJ. Jag fick så bråttom upp till deras lägenhet (han och Tripp bor på våningen ovanför) för att smaka att jag glömde ta på skor! Åh så gott det var! Två och ett halvt år här och jag visste inte att det fanns att få tag på... Självklart hade Tripp gjort en amerikansk variant med leverpastej och ost på en macka, in i ugnen. Med det var gott det med!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...