Perspektiv

Häromdagen när jag passade 8-åriga Anja satt vi i kafeterian och åt. Efter ett tag viskar hon påpekande att killen vid bordet bredvid sitter själv och att det var konstigt. Av någon anledning gjorde det mig lite irriterad på. Varför kollar folk alltid snett på de ensamma? Jag känner många som hellre går hungriga än går och äter själv. Jag har aldrig riktigt brytt mig. Jag vet att jag har vänner, och om jag går ensam så är det antingen för att jag känner för att vara själv eller för att jag är på ett schema som inte matchar alla andras.
Problemet är att dee flesta som ser ner på de "ensamma" gärna slänger ur sig en kommentar om det, men gör inte mycket för att ändra på saken. Att en 8-åring redan lärt sig att det är konstigt med folk som sitter själv är rätt tragiskt.
Det var bara en liten kort synvinkel på livet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...