Nya upplevelser och underbara vänner

Har äntligen fått min nya baddräkt, och var supertaggad på att få prova den. Men livet hade andra planer... Återigen hände det att caf serverade jordnötter utan att förvarna. USA är verkligen inte landet för mig... Det är inte så att jag är oförsiktig, jordnötterna var i en sås på en KÖTTBULLSMACKA!!!  Vem förväntar sig det???
Hur som helst, jag har ju hanterat det själv alla andra gånger, så jag tog alla mediciner jag hade och gick och la mig. Lauren sprang runt hela sin byggnad för att hitta allergitabletter åt mig. Dock verkade inget hjälpa. En timme senare kände jag hur mina öron blev jättevarmt, svullna och bultande. Hela jag var knallröd och jag skakade. På order av mamma åkte jag till akuten. Vika agerade på en millisekund och sprang och fixade bil, plockade upp Mehdi och körde rally till sjukhuset. Och tur var det.
På vägen blev det svårt att andas och väl framme började jag hosta en massa. nu har jag spenderat ett par timmar på ett amerikanskt Emergency Room, uppkopplad till alla möjliga maskiner, mediciner och syrgastuber. Men jag mår betydligt bättre i alla fall, och jag ser inte ut som en lobster längre.
Måste också ge beröm till personalen här. De agerade på en gång, tog mig före alla andra och körde iväg mig i rullstol. Jag hade en doktor och två sköterskor här samtidigt som tog prover, frågade frågor och gav mediciner. Finns absolut inget att klaga på!

If it isn't on picture, did it really happen? 
Och här kom andningsnöden... 
Vad skulle jag gjort utan dessa två? 
Savors of the night! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...