Dag två!

Jag trodde jag lärt mig de flesta märkligheter inom den amerikanska simvärlden, men icke! Efter en långsam 500ing (det här är verkligen inte min helg) låg jag 25a. 24 går till final. Som första reserv går det tydligen till som såhär: jag var tvungen att förbereda mig som att jag skulle simma, och ta på dräkt och hela köret. Sedan stod jag och andra-reserven och väntade vid starten för att se om någon i C-finalen bestämt sig för att inte dyka upp. I sånt fall hade jag gått springa fram och simma.
Så där stod vi och väntade. Klockan 18:01, när starten gått och alla åtta simmare dykt i, fick vi klartecken om att ta av oss badmösserna och gå och byta om. Vilka knäppheter. Men så det blev bara en simning för mig idag, vilket kanske är lika bra. Imorgon har jag vila, och förhoppningsvis är jag i bättre form till milen på lördag.

Här kommer ett litet shout-out till vår "lagmamma". Mirandas mamma gör ett helt fantastisk jobb! Hon fixar snacks och grejer att äta under passen och hon hejar sig svettig så fort en Wingatesimmare är i bassängen. Den här gången har hon till och med gjort små posters som hon satt upp på väggen i simhallen, så att alla ska känna sig supportade även om inte allas föräldrar kan närvara. Väldigt gulligt! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...