Roomie Birthday

Det är ju inte varje dag ens roommate fyller 21, och idag var inte den dagen heller. Men imorgon gäller det, så för att fira samlade Vika ihop 15 pers att gå ut och äta med. Utan plan eller bokning åkte vi uptown Charlotte. Att få bord för 15 personer en lördagskväll mitt i en stor stad innebär en massa gående och väntande, och man får inte vara kräsen. Tillsist lyckades en av killarna få bord på ett steakhouse, dock utan att kolla menyn först... Så vi satt alla samlade och de började ställa fram vatten och bröd innan vi började titta på menyn. Svindyrt. 40 dollar för det billigaste köttet, och det utan tillbehör. Sååå jag och Mehdi (och de flesta andra) beställde en liten förrättssallad att dela på och jag köpte även en caramel turtle cake. Det var nog en av det godaste tårtor jag någonsin ätit, men inte värt 120 kronor...
Vi var färdigätna vid halv 12 så då var det bara till att vänta till midnatt så Vika kunde köpa sin första drink. Det har varit en lång dag och en ännu längre kväll, men jag hoppas hon är nöjd!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...