Gott Nytt År till er alla!

För det tänker minsann jag ha! Vi firade in det nya året på ett helt magiskt vis, med middag och äventyr uptown Charlotte. Kirk var så snäll och gav oss en tidig eftermiddagsträning igår och hela dagen ledig idag, så att vi faktiskt kunde fira vår New Year's Eve (på ett ansvarsfullt sätt naturligtvis).
Så efter att ha gjort oss i ordning åket jag, Mehdi, Vika, Griffin och Cait till en restaurang i Charlotte. Jag åt steak med bakpotatis! Efteråt tog vi oss in till uptown där det var fullt med folk. En konsert med en DJ som spelade hela natten, nedräkning på en storbildsskärm, gatustånd som sålde både mat och nyårsattiraljer och musik från alla restauranger. Riktigt festligt! Vi strosade omkring och tittade på allt (vi köpte även bubble tea, som är nåt jättemärkligt, mjölkigt fruktte med geléklumpar i) innan vi möttes upp med ett gäng andra simmare. Efter mer musik och lite prat från eventfixarna började countdown och precis på tolvslaget satte fyrverkerierna igång! När vi alla hade önskat varandra gott nytt år åkte vi hem för en sista, rysk tradition. Vi skrev en önskan för det kommande året, brände lappen i en skvätt champagne och drack det till Putins tal och nedräkning. Så nu får vi se om det slår in!
Gott nytt år allihopa!


Innan hemfärd var jag tvungen att köpa en korv med bröd. Perfekt början på det nya året! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...