Nytt år, nya möjligheter

För varje år som går växer man lite; man förändras lite och man får nya perspektiv. Varje nyår är en milstolpe som ger en chansen att utvärdera tidigare år, och bestämma sig för vad man vill uppnå framöver. Jag har haft ett rätt bra år, mitt 2015, så det är en perfekt grund för ett ännu bättre 2016.
Precis som det ska vara, var året fyllt med hårdträning, med en stark början i Florida. Det var ett köttigt och lärorikt träningsläger, som kom till att forma även mitt sociala liv. Jag insåg att det var dags att ta ett beslut, och mitt förhållande med Mehdi blev resultatet.
Efter träningsläger kommer Conference, som gick strålande. Som alltid gick vårterminen undan. Jag och Mehdi tillbringade spring break tillsammans, med att utforska North Carolina. Det följdes av påsklov vid stranden med allt vad det innebär. Vårens höjdpunkt blev dock besök av lillasyster! Det känns som att jag lever i en helt annan värld här, och det var så roligt att få dela med mig av den världen till henne.
Sommaren kom och gick. Jag höll mig upptagen med ett kortvarigt jobb, campingsemester, äventyr till Nyköping och träning. Om man pratar perspektiv, så är det något som verkligen har förändrats. Jag har kommit att uppskatta Sverige och allt vad det innebär något helt otroligt. Jag saknar mitt hem, min familj och mina vänner, och börjar helt ärligt känna mig rätt färdig med USA.
Hur som helst, hösten kom och jag var mer upptagen än någonsin. Som RA hade jag fullt upp, dessutom läste jag extra credits i skolan kombinerat med all simning. Förmodligen lika bra att partylivet blivit utbytt mot pojkvän och Netflix haha... Träningsmässigt var terminen bedrövlig, fram tills Fall Frenzy då allt släppte och jag simmade snabbare än någonsin. Jag antar att jag lyckats ladda batterierna rätt bra över thanksgivinghelgen hos Jade!
Med ny motivation till att träna och med termins-GPA på 4.0 tog jag jullov, vilket var kort men välbehövligt. Efter en brutal träningsuppstart och ett festligt nyårsfirande är jag nu redo för 2016, och återigen börjar vi med träningsläger!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...