Florida - the one with the smart thinking

Precis som det ska vara när man ska ut och resa, började dagen tidigt. Upp klockan fem för att hinna äta innan avgång. Igår blev jag och fyra andra utvalda till träningslägrets lagkaptenen, och vi fick välja våra lag. Det var lagvis vi fyllde bilarna för att åka till Florida på äventyr. Och äventyr blev det...
På väg mot vår brunchpaus valde vår coach Katie att försöka göra en U-sväng på motorvägen, vilket innebar att hon var tvungen att korsa den gräsbeklädda mellanfilen mellan de olika körfälten. Det gick inte och fast hon satt. Som tur var var jag inte i den vanen, så jag kunde njuta av alla historierna. Kirk var så arg! Poliser och bärgningsbilar blev involverade, och vi blev ungefär 45 minuter sena. Men lite kul var det!
Väl framme fick vi en timme till att packa upp (jag bor med Julie, Marinela, Lizzie och Amy) innan vi åkte till träning nummer ett. Det blev 4500 i långbana för att mjuka upp efter resan. Därefter åkte vi för att handla mat.
Vi åkte till en tysk affär, Aldi, och precis som överallt i Europa behövdes mynt för att använda kundvagnar och påsar att packa i fick man betala för. Känndes så hemvant! Men vi är inte dumma inte, betala för påsar gör man inte om man kommer undan. Så allihopa packade i varukatonger som vi hittad eöverallt i affären. Dessutom använde vi ett kanadensiskt mynt till vagnen (vagnen blev utbytt avd de som jobbade i kassan, så vi tjänade 25 cent på det hela haha).
Eftersom jag och Mehdi tog med all mat vi hade över från skolan, bestämde vi oss för att fortsätta laga mat tillsammans, så det blev nån italiensk specialpasta med kyckling.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...