Florida - the one with the competitive minds

Ett tävlingssinne är omöjligt att stänga av. Sätter man ett gäng tävlingsinriktade simmare i vilken sport, tävling eller race som helst, så blir det på blodigt allvar. Dagens Dryland Olympics var inget undantag. I våra lag delade vi upp oss i olika grenar och slogs till the bitter end.
Det började med armhävningar, until failure. Därefter pull-ups, 100m sprint och sit-ups. Jag och Mehdi körde sit-ups för vårt lag, och det var inte så värst genomtänkt av organisatörerna. Efter 15-20 minuter hade nästan ingen gett upp än... Tillsist sa Katie till oss att sluta, och alla fick en minut på sig att göra så många som möjligt. Jag tror jag slutade på närmre 500.
Efter det hade backhoppning, bröstpass med medicinboll, skottkärrestafett och dragkamp. Allt som allt tyckte jag det var riktigt kul, även om det blev lite sura miner och orättvisa bedömningar. Dock har jag skrapsår och blåmärken överallt efter dragkampen, vilket förövrigt är brutalt jobbigt!! All styrka och energi går åt under bara några sekunder.
Nu på kvällen hade återigen dagböcker, innan allihopa gick och bowlade. Jag har aldrig varit speciellt duktig på det, och idag var inget undantag. Men det var rätt kul i alla fall.
EN TRÄNING KVAR INNAN HEMFÄRD!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...