Haters gonna hate

Jag har växt upp med människor runtomkring mig som bryr sig. Som vill mig väl, som visar respekt och som siktar mot rättvisa. Jag är inte naiv nog att inte inse att världen inte fungerar på det sättet, men jag kommer aldrig sluta tro på att saker och ting kan bli bättre. Något som definitivt skulle göra livet bättre här är en ny head coach.
Vår huvudtränare beter sig som ett barn, skriker och bestraffar folk till höger och vänster. Nu har han dessutom börjat kicka folk från laget, av orimliga anledningar. Han ska tydligen "rensa upp". Han behandlar alla olika, utefter sina preferenser, och han försöker inte ens dölja sin favorisering.
Vår tränare är inte dum dock. Om han vill att någon ska få problem, sätter han dem i en situation som ger honom anledning att få utlopp för sin ilska, utan att själv hamna i knipa. Han är så otroligt manipulativ och oberäknelig. Om det inte var för att jag behövde mitt scholarship hade jag slutat på en gång i ren protest.
Förhoppningsvis förstår han inte svenska, för läser han det här så sitter jag nog på ett plan hem nästa vecka.

2 kommentarer:

  1. Följer din blogg sen ett tag tillbaka, mest för att lära och ta del av det du gör, tycker och tänker. då troligen mina egna barn kommer hamna i samma sits på sikt. Tro mig när jag säger att jag uppskattar lärdomen :-)

    När det kommer till personer som du beskriver ovan så är det inte värt din tid, se på honom som en glassvägg. bry dig inte om honom. Ta hand om dina vänner, Lyssna lyssna lyssna.
    Personer som beter sig som du beskriver är osäkra på samma sätt som att små barn som inte har utvecklat talet ofta slåss när dom blir frustrerade av att inte göra sig förstådda.
    Dom saknar verktyg !
    Kämpa på och bry dig inte om honom, sånt beteende håller inte i längden och brukar nästan alltid lösa sig per automatik

    Mvh

    Mattias

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för din kommentar! Jag uppskattar verkligen stödet från läsare. Du har helt rätt, det bästa man kan göra är att försöka skaka av sig det hela. Förhoppningsvis löser det sig!
      Hoppas allt går bra för dina barn, önskar dem all lycka!

      Radera

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...