Teaser

Det här retreatstället var inte så kul som jag hoppats. Vi befinner oss på ett underbart ställe, med en sjö med uppblåsbara studsmattor och grejer. Här finns även en höghöjdsbana, paintballbana och klätterväggar. Så vad är problemet? Vi får inte utnyttja något av det. Det är som att vi har en stor, smarrig tårta framför oss och vi får inte ens smaka.
Istället har vi föreläsningar och grejer som vi precis lika gärna kunde gjort på campus. Jag vet knappt vad alla presentationer har handlat om, för vi har suttit i ett 28-gradigt tält utan en tillstymmelse av färskt syre. Mitt fokus och min förmåga att absorbera information var puts väck och jag kunde knappt hålla ögonen öppna.
Sedan har vi maten... Tacosallad till lunch (chips och köttfärs, varav jag åt köttfärs) och sedan nån pastagratäng till middag (den gick i alla fall att äta). Det enda jag verkligen såg fram emot var lägerbålet. Det blev inställt för det började regna och åska.
Men jag ska inte vara helt negativ. Jag umgås med och lär känna underbara människor. Tillsammans har vi det superkul. I rasterna sitter vi vid sjön eller går promenader, så jag trivs verkligen med folket!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...