Den här gången vann jag minsann!

Så, jag sitter i caf och äter middag. Stoppar in en gaffel med nån pastaröra i munnen, och på en gång skickar alla smaklökarna signaler till hjärnan att här är något fel. Jag spottar ut allt ihop och på en gång kliar det som bara den i munnen. Jag går bort till mättande som serverat och frågar vad som finns i pastan och det första hon säger är såklart jordnötter. INGEN VARNINGSSKYLLT NÅGONSTANS. Jag hade som tur var aldrig svalt något, men sprang ändå iväg för att göra mig av med middagen jag ätit.
När jag kom tillbaka fick jag förklara vad som hänt för alla som undrade vad som flugit i mig. Jade blev förbannad och gick på en gång för att prata med en av cafs manager, som blev jätteskärrad och bad så hemskt mycket om ursäkt. Som tur var blev det inte så illa den här gången, ett par timmar senare mådde jag som vanligt men väldigt hungrig...
Eftersom det gick över så smidigt hade jag inga problem med att gå på vårt staff meeting. Vi har så mycket planer och idéer för den här terminen! Med simning och skola kommer det bli väldigt hektiskt, men jag ser fram emot det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...