Blixtar och dunder

Så jag och Jana behövde åka till Walmart, men vår skjuts blev väldigt försenad så Jade erbjöd sig att låna ut sin bil (kände mig hedrad för ingen får nånsin låna den). Vi åkte iväg och det var helt magiskt vackert ute. Alldeles lugnt, men med blixtar som korsade himlen konstant. Men helt plötsligt, när vi var inne på Walmart, bröt helvetet ut. Regnet dundrade öronbedövande mot taket och det regnade åt alla riktningar. Jade ringde och sa att det tydligen bara skulle bli värre och värre, så vi bestämde oss för att köra hem innan det blev för översvämmat. Fy bövelen vad det var läskigt att köra hem!!! Såg inte ett dugg knappt. Låg i 40 km/h hela vägen, på helspänn genom alla vattenplaningar och floder. Stundvis stänkte vattnet långt högre än bilen! Men hem kom vi, oskadda och med en hel bil. Vilket äventyr, men slipper helst göra om det... Jana sa dock att hon uppskattade mitt körande och kände sig säker, och det var skönt att höra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...