BCD

-Behind Closed Doors. Det var morgonens aktivitet. Allt vi lärt oss skulle sättas på prov. Vi blev indelade i grupper om fem och fick turas om att vara RA vid åtta olika situationer. Utan speciellt mycket information fick vi knacka på en dörr och sedan agera efter vad vi lärt oss på vad som utspelade sig i rummet. De övriga i gruppen tittade på och bedömde, tillsammans med en RD.
Jag valde att ta för mig och gå först. I första rummet utspelade sig den (enligt alla) värsta scenen. Jade spelade en självmordsbenägen tjej. Hon var extremt intensiv och trovärdig, hon till och med grät. Men jag gjorde jättebra ifrån mig! Den andra situationen jag fick var att hantera en tjej som blivit våldtagen. Inte mycket bättre det... Jag fick garanterat de två värsta. De andra fick ta hand om party, fighter, roommate conflicts och sånt där. Men det var en lärorik upplevelse.
Efteråt bestämde jag mig för att ta mitt sängbord i egna händer. Min säng är extremt högljudd och maintaince gör inget åt det. Så med hjälp av killarna i min CA-grupp släpade vi sängar kors och tvärs över campus. Vi höll på i all evighet eftersom de visade sig vara i olika storlekar och grejer... Helt olaglig genomförde vi denna process innan vi gav upp. Har fått allting bytt men det låter fortfarande lika illa.

Dessa killars mindset är att tjejer inte ska behöva göra de tunga jobben. Inget snack om saken, de bar allt. Lite svårt för mig att greppa men väldigt gulligt! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...