New friends

International orientation idag. Jättetråkig. Bara en massa information men den var slut vid lunch i alla fall. Jag träffade en från Umeå där, han är i golflaget! På eftermiddagen gick jag och Laura och fixade en karta över campus och sedan gick vi vår egem rundvandring. Vi gjorde bland annat ett stopp i Wingates Bookstore och köpte lite grejer, bland annat nyckelband och shorts. Efter det gick vi över till Lucas, en annan freshman i laget, från Columbia. Han bor i de nya dormsen och där är superfint! Där träffade vi delar av fotbollslaget som försökte lära mig kasta. Jag lär ju inte sadla om till fotboll kan jag ju säga...

Efter ett tag tänkte jag, Laura och Lucas gå och träna men poolen var stängd. Då gick vi till gymmet i stället men det var också stängt. Tillsist hittade vi en kille som kunde släppa in oss i deras "egna" gym i utkanten av campus så vi fick tränat lite. Därefter skulle vi äta, men vi var så sena så matsalen var stängd... Inte lite oflyt! Så vi fick ta oss iväg och äta på nån japandk restaurang. Nu i kväll har vi fem internationella freschmen (jag, Vika, Laura, Lucas och Oystein) häng och haft kul. Vi fick även sällskap av två fotbollsspelare. Allt är så kul och här är så mycket nytt folk!


Published with Blogger-droid v2.0.4

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...