Avskedsfest




Om en vecka är jag på väg. Om en vecka har jag lämnat Sverige. Om endast en vecka har jag påbörjat nästa stora äventyr här i livet. Att det är så kort tid kvar firades i Lördags. Jag slog ihop en avskedsfest med en försenad födelsedags- och studentfest för nära och kära på hemmaplan. Dock dök det upp lite nära och kära från andra delar av Sverige också. Anna och Filippa från Nyköping, ex-sambon Fanny från Göteborg och högstadiekompisen Tim från Norrland. Det blev en helt otroligt bra kväll med både släkt och vänner. Vi hade hyrt en lokal här i Kungshult för att få plats med alla och mamma hade gjort supergod mat. Dessutom blev det tårtbuffé! Kvällen kom att bestå av mat och tal, en svettig fotbollsmatch mot småkusinerna (trots att vi var sex mot två, hade vi knappt någon chans...), mer mat och slutligen lite festande. När vi lämnat lokalen fortsatte vi till husvagnen för att inte väcka de som sov. Det blev inte mycket sömn den natten, men det var det värt! Tack så mycket alla som kom och gjorde kvällen så bra! 
Dagen efter blev en skön dag. Anna och jag hade bestämt att vi skulle till Båstad och äta vår Heja Eslöv-pizza. Så vi drog dit och med oss släpade vi Packe, Tim, Hanna och Emma. Efter att ha gått i ungefär en timme kommer vi fram och inser att de bytt meny... Haja Eslöv innehåller numera salami!!! Otroligt besvikna gick vi och hittade någon annanstans att äta. Det var en seg men härlig dag, där vi bara drev runt och inte direkt hade något planerat. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...