Studentkampen 2013

Vilken dag! Jag missade halva studentkampen men när jag väl kom fram till Nyköping tog jag mig till torget och joinade RIG-laget (riksidrottsgymnasiet = simmare och kanotister). Alla lag bestod av tio pers, men 5-6 ställde upp i varje gren. De tävlingar som var kvar när jag kom var en IQ-tävling, en tävling där man skulle bygga en så hög stapel av kartonger som möjligt samt finalen. Det gick riktigt bra för oss kändes det som. Sedan kom finalen som gick ut på att man skulle frakta fem lagmedlemmar en viss sträcka på fyra läskbackar. Man fick inte nudda marken. Detta så fort som möjligt. Kom nu ihåg att vårt lag bestod av elitidrottare, förstå stämningen och pressen. Inför finalen låg vi tvåa (efter gripens byggare...) vilket innebar att vi fick starta fem sekunder efter bygg. Jäklar vad fokuserade vi var! Och vi tog oss om och vann, vi blir till och med utropade som vinnare, MEN en liten stund senare har det inkommit protester. Tydligen hade vi (vilket inte stämde) och byggarna, som kom in som nummer två, satt ner en fot någonstans och båda lagen skulle få göra om. Fler protester ledde till att alla skulle köra igen. Bara att ladda om och på det igen... Här kommer det stördaste: Bygg leder, men trillar precis innan mål. Vi ligger tvåa, men trillar precis innan mål. trean, fyran och femman trillar strax innan mål. Ljud- och bildskolan som förlorat alla tävlingar är det enda lag som klarar sig från att bli diskat, och blir därmed vinnare. Stämningen där var inte nådig, fy sale vad förbannade vi var. Hade hellre förlorat ärligt mot bygg som åtminstone skulle förtjänat sin förstaplats... Vi vann i alla fall för bästa show, så nu har vi ett krocketspel.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...