Bal på slottet!

Upp och träna i morse, hem och göra en online-kurs inför mitt sommarjobb och därefter fix inför sista studentevenemanget, balen. Jag gjorde min frisyr själv och blev riktigt nöjd, sedan åkte jag till Make up store där de fixade mitt smink. Det blev jättebra och jag fick många kommentarer om det! Dessutom fick jag handla för hela den summan som själva sminkningen kostade så det blev lite ögonskuggor,pensel och sminkborttagningsmedel. Sedan åkte jag hem och klädde mig för att sedan ta mig vidare till Anna. Lunch hann jag inte äta, så fick slänga i mig två mackor på vägen. Men jag blev jättefin i alla fall! Dock har jag ju bikinibränna på ryggen och den var inte diskret... Alla kommenterade den!
Jag och Jesper samt Anna, Alice och Jill med dater var hos Anna och drack champagne, fotades och väntade på limon. När limon kom åkte vi runt och väntade in fler bilar, så vi var inte framme förrän två timmar senare. Balen var i ett tält utanför Nynäs slott, så vi började med mingel i trädgården. Det har varit kanonbra väder i två veckor nu, bortsett från utspringet på studenten och utomhusminglet på balen... Älska regn. I alla fall, när vi minglat klart gick vi in och satte oss. Jag och Jesper hamnade vid ett riktig tråkigt bord. Kände ingen i närheten och det enda paret som jag pratade med hade fullt upp med att pussas. Men maten var god! Laxrullar till förrätt, fläskfilé med potatisgratäng och rödvinsås till huvudrätt och vaniljpannacotta till efterrätt.
När vi ätit klart, jättemånga timmar senare, blev det dans och bugga det kan jag haha! Men jag hade så brutalt ont i fötterna efter mina 14 cm-klackar dessutom är jag genomtrött och ska vara i Stockholm klockan nio i morgon bitti, så jag drog hem lite tidigare. Det var kul att klä upp sig och det var kul att se hur fina alla var, men mycket mer än så tyckte jag inte att det var. Sedan var det dessutom hur sorgligt som helst att behöva säga hejdå till alla... Men det var en fin bal ändå :)




Fler bilder kommer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...