Äääääntligen!

Då var det gjort. Under 30 på 50 fritt! Det har jag banne mig kämpat med alldeles för länge. Som de flesta vet är sprint inte direkt min starka sida, faktum är att jag nästan aldrig simmar sträckor kortare än 200. Men nu så! Jag var riktigt taggad och fokuserad innan loppet. Jag kommer knappt ihåg hur jag simmade, förrän den sista metern då jag "vaknade". Kul var det, och det räckte till en tredjeplats.
På eftermiddagen simmade jag 800 och det gick helt okej. Tre sekunder över pers, men den snabbaste tiden på nästan ett år, så jag är nöjd. Extra nöjd är jag med första 100 som kändes riktigt bra. Tjugo minuter efter 800 var det dags för lagkapp. Det är verkligen inte ofta Eslöv har lag (som även vi äldre kan vara med i) så det var roligt! Gick lite sådär eftersom alla var trötta efter 800, men det var skoj :)
Nu blir det till att vila så man orkar tävla imorgon också :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...