Road trip all night long

I tisdags åkte vi till Houston och även om vi inte var i de värsta drabbade områdena så kunde vi ändå se en del av förödelsen efter stormen. Mottagningarna vi besökte hade klarat sig bra som tur var. Vi träffade Dr. Farkas och hans fru som alltid har sin labradoodle Willa med sig, och hunden gjorde hela besöket så värt det för mig! Hon var hur go som helst!
Vår ursprungliga plan var att bara träffa dem, se hur läget var, och sen åka vidare. Vi skulle nämligen vara i Eagle, Colorado, vid lunch dagen efter och det är en 17 timmar lång resa. Nu blev det istället som så att vi blev hembjudna på en riktigt Texas barbecue-middag i deras supermoderna, 100% miljövänliga, muséehus. Frun var arkitekt och VÄLDIGT intresserad av sustainability, och vi fick en väldigt detaljerad beskrivning av varenda tegelsten i huset. Det var rätt fräckt att lyssna på, men hon slutade aldrig prata.
Hur som helst, efter en trevlig middag gav vi oss av på vårt 17 timmars långa äventyr. De första 8 timmarna var rätt tråkiga, men när solen kom fram och vi kunde se på omgivningen blev det bättre. Norra Texas var som taget ur en vilda västern-film, och det var så platt att det kändes som jag kunde se ända till Kanada. Bortsett från att vi blev stoppade för fortkörning två gånger och att vi körde genom ett hav av insekter som smattrande dog mot vindrutan och totalblockerade all syn ut, så gick det bra och vi tog oss till Colorado. Colorado var nog det vackraste jag sett. Vi körde både över och runt berg på vindlande vägar och utsikten var magisk. Inget foto i världen kan göra synen rättvisa.
Tillslut, vid fyra på eftermiddagen, kom vi fram till Eagle och fick träffat de vi skulle. Vi åt middag på ett ställe med en tandläkare och hans familj innan vi åkte hem till dem och spelade in en podcast. Jag filmade alltihop och det kommer så smånignom ut på våra social medier. Efter ungefär 44 timmar utan annat än korta naps i bilen fick jag äntligen sova ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...