Digital Marketing Associate at Zen Supplies

Det är min titel på mitt jobb. Låter fancy tycker jag! Jag började, full fart, i fredags med en road trip till en tandläkarmottagning i Wisconsin. Zen Supplies är ett nystartat företag som utvecklar och säljer ett inventoryprogram för tandläkarmottagningar. Programmet håller koll på hur mycket man har i lager, jämför priser och ordnar beställningar, och det är än så länge one of a kind. Jag jobbar tillsammans med grundaren Tiger, hans högra hand Liz och ett helt gäng utvecklare och designers som håller till i Minsk.
Anledningen till att vi åkte till Wisconsin klockan 5 på morgonen var att utbilda en mottagning i programmets alla finesser. Då fick jag också en rätt så bra bild av vad det är jag ska marknadsföra. Därefter åkte vill tillbaka till kontoret och jobbade lite mer. Det är en otroligt spännande arbetsmiljö och Tiger har redan klargjort sina höga krav på prestation. Det kommer bli mycket övertid och många lördagar på jobbet, men med ansträngning kommer succé. Atmosfären visar på en otrolig ambition och vilja att konstant förbättras, och som kan väntas på en start-up så är tempot högt. Jag ska genomgå en två-veckors utbildning, sedan hopas jag kunna vara fit för fight.
Ett stort plus är att det bjuds på lunch varje dag!

Det blev jobb i lördags också, och Mehdi var så snäll och skjutsade mig. När jag var klar framåt eftermiddagen åkte vi hem där de "eventansvariga" (ja, vi har eventansvariga här på boendet) hade ordnat en "end of the summer cookout". Det bjöds på hamburgare, korv, dryck och en massa frukt, och det var kul att träffa lite folk häromkring

First day of work. Ser sådär lagom pigg ut kl 5 på morgonen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...