Information overload

Vi lever i en värld där all tänkbar information finns tillgänglig 24/7. För det mesta är det bara bra, men ibland inser man hur ogenomtränglig djungeln av info kan vara och hur in i nordens irriterande det blir. Andra gånger får man istället så mycket information slängd på sig, att man inte vet hur man ska ta sig fram. I helgen höll vi på att leta både bilar och bilförsäkringar, och för att kunna få relevant information var man tvungen att lämna e-mail och telefonnummer. Detta gjorde vi för säkert över 20 olika ställen och resultatet blev att min telefon, måndag klockan 9:00, blev helt bombad med meddelanden. Tror ni jag kunde komma ihåg vilket som var vad I huvudet? Knappast. Så medan jag försökte svara på telefonsamtal höll Mehdi och jag samtidigt på att provköra bilar och prata med försäkringsbolag. Det var en väldigt rörig morgon. Vi har fortfarande inte hittat vad vi söker, så jakten kommer fortsätta nästa vecka för nu är jag på roadtrip med jobbet.
I skrivande stund har vi precis passerat gränsen till Missouri och vi har ungefär 4 timmar kvar att köra idag. Det går bra än så länge men det kommer bli en lång vecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...