Solen förgyller livet!


Eftersom våra träningsmöjligheter nu har blivit begränsade, på grund av ombyggnaden på badet, får vi ta oss till Oxelösund och träna när det är för kallt för att simma ute. Så i morse åkte jag, Alice och Jens till Ockle. Vi började med att springa ute på Jogersö, och det var så himla fint! Var hel lycklig hela rundan haha. Jag ska nog ta och hitta ett gäng som vill åka dit ut och grilla någon kväll, så mysigt var där. I alla fall efter löprundan simmade vi innan vi åkte hem igen. Nästan alla min lektioner var inställda idag, så dagen tillbringades med högar av plugg ute på balkongen i solen. Dessutom tvättade jag en massa, och det fick torka ute i solen. Summer feeling! Min enda lektion var idrott och den började kvart över tre, så efter en Helena-lunch cyklade jag till skolan. I endast träningsshorts och linne! Det var jättekul idag med. Först körde vi lacross, en enligt min mening helt meningslös sport. Sedan körde vi fotboll, där mitt lag ägde, och därefter basket. Alltihop var ute!
Efter fotbollen fick jag kommentaren jag aldrig trodde jag skulle få höra: "Kul att se att du inte håller standarden som simmare annars brukar göra när det gäller bollsporter". Hahahahaha. Jag gav mig in i det till 100 %, jag köttade verkligen och jag antar att det syntes! Nöjd är jag i alla fall :)
Nu ikväll har jag pratat med pappa i tre och en halv timme. I morgon ska jag nämligen ha nationella i fysik, laborationsdelen. Vi har fått nio labbar som vi ska kunna, en av dessa kommer vi bli testade på. Så jag och pappa har alltså suttit och, teoretiskt, gjort nio fysik B-labbar. Jag är både imponerad och extremt tacksam över att jag har en så smart pappa. Kunde dock inte lösa alla, så det är väl bara att hoppas på det bästa... Har jag nämnt att jag inte gillar fysik?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...